torsdag 15 augusti 2013

HÖSTENS DANSANDE

I lördags var det gratis dans på Båtsmanstorget och gratis är ju alltid gott. Det var riktigt kul faktiskt. Vi hade bara tänkt stanna en liten stund men blev kvar tills det var slut. Blev ju en hel det bradanser trots allt. Knökigt och bökigt och diverse dansstilar fanns ju men roligt när folk som kanske inte dansar i vanliga fall törs prova på....det hade jag ju aldrig vågat för några år sen INNAN jag påbörjade min danshysteri.

PH:s tyckte jag inte var lika bra i början som jag tyckt dom gånger jag dansat till dom förut. Lät som vilket trist dansband som helst och levde upp till sitt hemska namn, hihi
När det varit paus tyckte jag plötsligt att dom var sådär bra igen- gött!!!

Har suttit och kollat lite på höstens kurs utbud och nån stans måste det bli dansträning i höst.
Vetlanda verkar kört ( tyvärr) då som enbart ska köra nybörjar bugg & fox.... åker väl upp där gång gång kanske när dom kommit en bit in i terminen.

Jivers har inte nåt schema som passar med mitt kvällsjobbande och det hade dom inte i våras heller. Jag hade velat foxa på måndagarna där...Dessutom hade det varit bra om Päran kunde fått lite grundsteg i buggen om man ändå åker in o några sånna kurser fanns ju inte då!!! Så nä Jivers verkar det inte bli denna höst heller

Swing onsdagar passar tidsmässigt så jag tror det får bli lite fox där och sen är jag ju sugen på Salsan.

I morgon är det marknads dans i Dädesjö med deras standard orkester Black Jack och när dom spelar kan det ju vara hur som helst ....dom är verkligen ojämna tycker jag men strunt idet, dansas ska det hur eller hur!!!!

Dansa lugnt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar