fredag 27 december 2013

JULMATSFLUFFEDANS

 
Igår var vi ett gäng som åkte till Växjö Parken för att försöka skaka av oss lite julmats fluff.
Det var Casanovas som höll i musiken. Ett band jag gillar...lite blandad musik och dom spelar bra. Ibland lite högt för mitt lilla öra men igår var dom jätte bra!!!
 
Började kvällen med att dansa med gubben i huset och det är ju alltid trevligt att foxa med honom...han är bäst!!!!
 
 Hade sagt att ikväll ska jag inte bugga ( för mitt knäbaksida dvs knävecket är ont och svullet) men va faaaaaaaaaaaaan det sket sig ju redan med den andre jag dansade med....går ju inte att låta bli att bugga med den studsgubben ;) Samma man får man korrigera i foxen för där saknas både takt och känsla ....men han är go ändå :) Blev ett skratt från danspar brevid oss när jag sa (lite för högt troligen) att ähhhh du dansar alltid för fort som svar på att han inte kunde snabbfoxa....men det är ju så typiskt mig att kläcka ur mig sånna saker!!!
 
Blev inte en endaste dans med någon ny igår men väl bradanser med gamla vanliga i "kundkretsen" tyvärr blev det inte ens med alla där heller...men man hinner inte allt och igår valde jag att stå vid sidan under några buggisar då jag inte "hittade" nån jag kunde snabbfoxa med.
Men helt helt egenvalt, dessuton tyckte jag det var roligt att bara snacka lite med folk.
 
Vet inte vad jag ska tycka om det här att man nuförtiden oftast dansar 4 danser med varje?!?!
Förut var det ju två. Man hinner ju inte så många på en kväll på detta vis och säger man tack och hej efter två känner man sig inte bekväm .....dessa "regler" :)
 
Ikväll är det slappekväll och som omväxling till allt julmats ätande har vi käkat kebabtallrik.
 
I morgon ska vi på Spa och gotta oss och på kvällen kanske det blir Parken igen och dans till Blender som jag inte vet om jag gillar eller inte...har liksom ingen relation till dom!!!
 
Vi måste ju ligga i hårdträning inför Fox evenemanget i dagarna tre i mitten av Janurai - hur katten ska vi orka det?????
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar