onsdag 7 januari 2015

DANSSKOR PÅ!

I förrgår rastade jag mina dansskor i Växjö Parken.
Dom fick minsann svischa av sig! Väldigt blandad publik och Streaplers är väl inte direkt nåt favvo band men är man danssugen så är man och jag har ju legat av mig så mkt så det passade bra. Dessutom passade det oss i tid. Schemat är ju fullt jämt men nytt år och ett av nyårslöftena är att ha roligt ofta ofta !!!

Skön kväll utan den förbannade stressen som oftast är ute på dansbanan.
Roligt att prata lite med gamla dans vänner.
Skönt att höra att fler än jag känner stress vid dans men riktigt tråkigt att man ska behöva känna stress när man borde få ha roligt.
Varför har det blivit sån stress och varför måste en del bara dansa inom gänget, med dom rätta, bästa och allt vad det nu heter..... Är det inte roligt att utvecklas, träffa ny dansare. En del danser blir bra andra mindre bra men är det så jävla farligt att avsätta några minuter av ditt liv att testa nån ny????
Att socialdans skulle vara socialt är bland det dummaste jag hört. Det är så osocialt så det skriker om det!!! Konstiga nöjen vi håller på med....

En vecka kvar till Foxfrossan . 3 dagar fullspäckade av dans.
Har lite blandade känslor inför det evenemanget!!
Ska kroppen hålla?
Ångest för i fjol fick jag ju dessutom århundradets diss på frossan och det har suttit i ett år och träffar jag puckot i år kommer han antingen få på däng eller bryter jag väl ihop fullständigt!
Tänk att en diss har gjort att man i stort sett helt tappat sin danslust....jätte tråkigt!

En annan sak ....ni som dansar i högklackat....håll reda på era fötter. Det gör jävligt ont att bli trampad så skorna far all världens väg.

I vår ska jag nog gå lite kurs i Vetlanda också. Vi behöver skutta runt lite :)

Tjing




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar