onsdag 22 januari 2014

FROSSAR FORTFARANDE LITE

Nu har det gått några dagar sen helgens foxmaraton och man har nästan slutat gunga i kroppen!
Fast lite bodyrolls gör jag allt mest hela tiden, går utmärkt när man går o mockar stall!!

Kursen var jätte bra . Odd + Eva är kanon att lära ut. Däremot vet i katten om alla medhjälpare är sådär jättebra som det sägs...några är jättebra och kanon men nån av dom nya fick då inte jag ut nåt av...att stå o trassla med fötterna o säga att jag flyttar mina fötter fel i åttorna köper inte jag - det är du som för fel då. Eller att säja att min "hylla" var i vägen så han inte kunde föra kändes väl sådär att höra...men skit samma på det stora hela var det ju mängder av goa danser under tre sprängfyllda dagar.

Dag 1. Genomgång o repeteition av lite av varje och få dansa in sig lite under några timmar!

 Killarna hade egen klass på morgonen dag två och sen fick vi testa på lite vad dom lärt sig. Vi gjorde olika stegsekvenser. Twist, åttor , dansa långsamt, att aldrig stanna upp helt osv osv

Sista dagen hade vi tjejer klass först där vi tränade sköna moves ;) så vi kan få leka lite. Gick ut på att isolera olika kroppsdelar, axlar, höft, armar ..lite bodyrolls mm. Senare fick vi testa detta med killarna....ROOOOOOOOOOOOOOOOLIGT

Vi dansade till Blues ...gillade jag, långsamt , gott och man kan lattja lite själv...!!
Fick testa några nya nerlägg som tillochmed jag gillade. Jag blir ju annars gärna en glasspinne/kylskåp i dom lägena men dom här dom fixar även jag...haha

Vi jobbade mkt med att få lite space så man får göra sina egna musikanpassningar - gillar jag !!

Känns som om den sortens dans när man enbart limmar på killen är på väg bort i foxen och att kombinera är ju fantastiskt roligt. Man vill ju ha dansupplevelse och variation.

Tänk att samla 250 dansare på kurs så här....vad många bra och duktiga det finns , i alla åldrar. Den man minst tror ska vara bra är kanon!!

OM jag ska vara lite negativ så tyckte jag dock att det nobbades på kvällen till Kindbergs - konstigt med tanke på att så många faktiskt är så bra o risken att dansa med nån"dålig" inte var speciellt stor. Jag fick mig minsann en mkt otrevlig kommentar som gjorde mig jätte ledsen och fick mig att faktiskt gå till Hotellet innan kvällen var slut...jävla idiot o jag önskar i efterhand att jag hade haft en dräpande svar ...men tyvärr hade jag inte det just då - jag som brukar ha truten med mig...!!!
Är det inte så att vi alla är på dans för att vi vill dansa. Jag dansar gärna med nya. OM jag bara skulle dansa med samma jämt kan jag ju likaväl göra det hemma....fattar inte riktigt tänket????

Nu vill jag lära mig West Coast Swing också...
Frågan är bara hur jag ska få med Päran på detta?????

I morgon börjar vårens kurs i Vetlanda så då lär jag väl stå på startlinjen där både på buggen och foxen!! Dock har jag en hälsena som inte vill dansa....

I helgen hoppas jag på lite Blender i Växjö Parken!

Ut i kylan igen för lite jobb (och danssteg)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar