fredag 18 september 2015

OLIKA KURSER

Fredag förmiddag och dags för lite kaffe.

Igår kväll var vi i Vetlanda och tränade /umgicks som vanligt.

Buggen blev ju sådär....stoooooort överskott på följare och jag borde kanske tränat föra för på slutet blev det lite tradigt att stå var tredje framflytt!!

Annars måste jag säga att den tränaren ( jag minns inte vad han heter) som varit nu två gånger har varit jätte rolig att träna för. Han är pedagogisk och förklarar på ett roligt sätt och dessutom lite mer intresserad av att få ett flyt på dansgolvet. Kanske lite för högt tempo för en del kursdeltagare men roligt!!!!

Foxen bjöd på några riktiga godingar igår :)

Däremot gillar jag inte när en del bara kör säkra kort fast vi ska träna vissa förutbestämda turer och det är oftast dom lite duktigare som gör så...dom har väl nån sorts prestige att dom inte vill misslyckas.....men det är ju det kurser är till för - just att lära/träna lite nytt!!
Är jag på kurs vill jag träna det som ska tränas .
Att i det läget vara följare är ju lite trist för jag ska ju följa och får då hänga med på invanda snurrar istället för det som ska tränas....grrrrr

Igår var det lite öppen förning och långsamma snurrar på schemat!

Förresten har vi kommit med på Foxfrossan i Januari - nåt att se fram emot i höstmörkret.

Dessutom anmälde vi oss till en foxkurs på Swing nu i oktober mest för att det är roligt med kurs.
Tror den hette Dirty fox advanced light eller nåt liknande.
Dansa är ju alltid roligt , på kurs i alla fall


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar