fredag 11 september 2015

TORSDAGS DANS

Igår var det torsdag och vi for till Vetlanda för lite träning.
Var ju uppehåll förra veckan så jag var danssugen.
På ditvägen satt vi och gnällde över våra gamla kroppar och på hemresan var vi ganska tillrättade (så länge vi satt i bilen i alla fall) att hoppa ur bilen hemma brukar ske stånkandes ....jisses vad man stelnar till snabbt!

I går bestod buggen av lite mer förflyttningar i dansriktningen vilket jag faktiskt tycker dom är lite dåliga på där så bra att det var en inhoppande instruktör som vill ha lite mer fart på dansgolvet!
Turerna bestod mest av "icketurer" dvs kunna förflytta sig och göra det på ett bra och snyggt sätt som ser mer avancerat ut än det är.
Nackdelen med övningen var att dom som gärna drar i vanliga fall drog mer....gillar jag inte förstås som har en ond kropp!
Ögonkontakten tränades också ....kan vara ack så svårt men trevligt såklart!
Vissa är lättare att se i ögonen än andra !!!!

På foxen handlade det om musikanpassning men det vet i katten om informationen gick hem för en del stapplade då på tråkigare än någonsin. Fast en del guldkorn finns det alltid!

En igår sa att om nån håller hårt i henne på dansgolvet då tackar hon för sig efter en dans...
Kan man inte stå ut dom två danserna och inte lämna nån så..
Man kan väl säga till på ett snällt sätt att håll inte så hårt men lämna nån...nja gör ju inte klimatet ute på dansgolvet bättre med tanke på alla nobbningar.
En nybörjare behöver ju träna för att bli bättre och ALLA har varit nybörjare.
Är det bara att nån håller lite för hårt säger jag ju bara till, personen är kanske inte medveten om att den håller hårt!
Klämma och känna är en helt annan sak eller om nån slickar en i örat...haha!!!
Danshöga vill vi ju alla bli på dansgolvet men inte på bekostnad av att dissa vissa och ev "fel"
 Låt alla få en chans att bli bättre och det kan man ju bara genom att få dansa !
Bjud upp några nya varje danskväll ....

Konstig värld!

I helgen hade jag velat dansa....finns inget i närheten. Typiskt!!
 
Denna goa gubben var en av dom jag foxade med igår.
En mängd bilder finns på www.vsd.nu ja inte på mig utan på folket som är med på kurserna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar