söndag 25 oktober 2015

TACK FÖR DENNA HELG

Kurshelg  med Dirty Fox advance light. Ett namn på en kurs som gjorde att man inte riktigt visste vad det innebar!
Massor av steg och mängder av kombinationer under 6 timmar kursande!
En riktigt rolig dag med massor av trevliga bekantskaper, många nya!

Dagen började dock med maxpuls. Ganska i början kom två stolpskott som verkligen skulle köra all in utan att ta minsta hänsyn. Jag blev genast superstressad av att bli tillrättavisad hur fel jag höll händer, hur och var jag stod, inte kunde följa, inte fattade...många sura suckar. Fattar inte att ni åker på kurs när inget, verkligen inget är bra hos den ni dansar med....och hur tror ni att man ska lära sig och bli en bättre följare när man beter sig så???? OCH inte minst är ni ens medvetna om att det faktiskt är ni själva som är så dåliga att ni inte lyckas förmedla vad ni vill dansmässigt. Det är inte mig det är fel på, inte enbart!!!

Kände tåren bränna i ögonvrån och hade lust att åka hem. Blev så stressad och kände hur min puls slog och det gjorde mig ändå mer stressad.

Vad får man ut av en kurs om man gäspar följaren i ansiktet i protest eller medvetet vill sätta nån i skiten genom att föra dåligt och sen få beklaga sig högljutt över dennes okunskap???

Blir det dans med dessa i morgon tror jag att jag måste gå och bajsa eller nåt just precis den stunden. Pallar inte :)
Fick två tillrättarvisomgångar av dessa idag och nä i morgon vägrar jag.

Som tur var släppte det och sen var det roligt - jätte roligt
Det är svårt att dansa när man inte får hålla i varandra och ska känna stegsekvenser, hålla en stor koncentration men dagen har varit jätte rolig och utvecklande.

Vill man dansa får man ju ha med i beräkningen att med vissa klickar man omgående , med andra aldrig.
Dansvärlden är ibland en mkt konstig värld.

Hittade några i dag som var oväntat roliga att dansa med, några man känner sig extra duktig med men även några man klickat super med förut men idag var lite svåra för dom inte kunde dra på sin vanliga autopilot kanske? När det är nya stegsekvenser är det ibland svår att få till det men när man får det är det kanon!!

Söndag och andra dagen är avklarad och jag måste verkligen säga ännu en gång att denna kurs har varit jätte rolig.
Idag gjorde vi bla tangosteg, mönster och snurrar på linje i slowfox. Vi följare fick separera olika kroppsdelar och använda i dansen (axel, rumpa osv), bodyrolls ( MYCKET roligt) och musikanpassning ( härligt)
Så jäkla roligt alltihop.
Jag gillar ju verkligen när vi följare får göra lite roliga saker.
Som avslutning var det musikanpassning till flera olika låtar och sist var det min absoluta favoritdanslåt

https://youtu.be/3GHb4hxS0w8

Bestämde mig för att INTE besöka toa när det var dags för gårdagens tråkbollar för dom skulle inte få förstöra min kurshelg. Idag var nummer ett på mkt bättre humör och var riktigt rolig att dansa med. Det fick han också veta och såg uppriktigt glad ut !!!
Nummer två fick ha min vänsterhand där han ville och jag känner att det var skönt att jag gav det en chans....det måste alla få :)

Tack alla för denna helg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar