fredag 23 oktober 2015

VARFÖR BLIR DET INTE ALLTID BARA BRA?

Varför blir dansträningen inte bra ibland. Borde ju veta att det bara är så , jag som står i ridhus/ridbana och håller träning hela dagarna.

Igår var jag som vanligt hos VSD och tränade och näe det var ingen bra träning helt enkelt!!!
Beror det på mig???
Beror det på dom som håller i träningarna??
Beror det på vad eller hur dom lär ut???
Beror det på musikvalet?
Beror det på föraren?
Igår kändes det varken bra eller speciellt roligt varken i buggen eller foxen!

Övningarna gav liksom ingen bradans, det kändes som vi inte kom nån vart. Vi gjorde samma sak hela tiden med lite olika sätt att avsluta turerna på.

Det var lite väl flamsigt, det gav inget flyt.

Förarna var inte så tydliga i sitt förande och jag blir sån att jag gör inte turen om jag inte blir förd på ett korrekt vis. Visste ju precis vad vi skulle göra MEEEEEEEEEN jag vill bli förd att jag förstår turen när den bara kommer...

Retar mig lite på att vissa förare skiter i att träna det vi ska men igår blev det liksom lite för mkt samma malande hela jäkla kvällen.

I foxen var det repetition och den var ju på lite tråkiga steg som inte känns så användbara på socialdans.
Några mini-nerlägg....
Ni som känner mig vet ju att jag gillar dom sådär!
Tycker inte om när någon kastar iväg mig...känner att jag ser paniklagen ut då och sprattlar som en fiskpinne av frusen variant!!!
Lite cred till ett par av förarna igår som gjorde det jätte bra och i min smak. Stort tack till er :)

Men tyvärr var gårdagen ingen rolig danskväll i min lilla värd och det var inte nåt speceilt som hände  men det var bara trist och flytet infann sig inte....
Inga aha upplevelser och man kan ju inte begära att det ska vara det hela tiden heller.
Träning är träning och kanske var det jag som var oengagerad, ouppmärksam eller var övningarna bara tråkiga :)

I morgon är en ny dag . Den ska tillbringas i Växjö på foxkurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar