söndag 29 november 2015

VAD ÄR OK?

Igår var jag danssugen så vi åkte till VäxjöParken där Black Jack spelade....

Det är otroligt hur olika danspubliken är beroende på vilka som spelar.
När det är BJ så är det blandade dansstilar, folk hänger lite i baren (inget som stör) det är mkt yngre folk - som knappt dansar och det är många som kanske inte dansar som gudar, men dom dansar gärna. Det pratas dessutom under danserna....vilket man ju inte direkt är van vid!

Sammanfattningsvis , ingen danskväll man blir danshög på men den är rolig ändå för jag dansade med många nya , många jag kanske inte skulle dansa med annars....inte så att man nobbar dom MEN man kanske inte lägger märke till dom... Trevligt folk som dessutom inte har den fula ovanan att nobba när det inte är den "rätta" eller "bästa" och allt vad det nu brukar heta....

Dock en sak jag undrar lite över efter gårdagen...
Hur många gånger är det OK att bjuda upp samma person en kväll???

Igår blev jag uppbjuden tre gånger av samma person och nej jag tackade inte nej men inte heller ja med superglädje sista gången.

Jag förstod ju att han tyckte att jag var väldigt rolig att dansa med för det påpekade han mer än en gång och jag förstår ju att det kan vara roligt att dansa med nån det går bra med. Nu var det ju förstås så att han tyckte att upplevelsen var mer än jag kände...han kanske blev sådär danshög. 

Jag blev ju inte det...även om det var roligt att snabbfoxa med honom.
Svårt, jättesvårt. 
Tänk om jag nån gång har känt att wow vad det känts bra och så har min danspartner inte alls gjort det.
Jag har nog aldrig riktigt tänkt på det förut på det viset!!!

Tänk om jag bjudit upp nån som tänkt....ohhhhhhhhhhhhhhhh nej där kommer hon igen!!!
....Förmodligen finns det det, såklart! Speciellt dom som nobbar...haha. Fast mest är det ju såna man aldrig dansat med som nobbar!

Dåligt med danser i min närhet närmaste veckorna.
Det dröjer ända till 19/12 innan det är Sannex i Parken :)
Får väl hoppas att jag hittar nåt mer !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar